Freitag, 21. Januar 2011

Déjà-vu

Heute habe ich danach gesucht, ob es Untersuchungen zu den Entwicklungskosten von Educational Video Games gibt. Da bin ich speziell für Educational Games leider nicht fündig geworden, dafür habe ich ein Dokument vom Summit on Educational Games gefunden: R&D CHALLENGES IN GAMES FOR LEARNING

Darin werden die folgenden Forschungsaufgaben für das Design von Educational Games identifiziert:
• Understanding the features of challenges that are crucial for motivation and learning
• Understanding how stories/scenarios contribute to motivation and learning
• Understanding the impact of immersion and engagement on learner motivation
• Linking gaming features to goal orientation
• Understanding the features of game playing that contribute to development of higher-level thinking skills
• Understanding how games can be integrated in classrooms and formal learning environments to support learning goals


Und zusätzlich gibt es noch die Aufgaben für die Integration von Spielen in die Lernumgebung:
• Understanding the degree of authenticity/fidelity needed to support learning
• Designing dynamically constructed narratives that permit the learner to make decisions that directly affect the direction and/or outcome of the story
• Designing simulated actors with specific skills, knowledge, or personalities
• Incorporating educational scaffolding
• Reporting and use of assessment and learner modeling data


Na, da sind doch viele Fragen dabei, die mir bekannt vorkommen, und auf die ich auch noch keine überzeugenden Antworten gefunden habe. Also an die Arbeit :-)

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